در حال بارگذاری
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی:

۶۲ هزار مسکن روستایی نوسازی شده است

شماره خبر : 1749 - https://asreatrak.ir/short/4kRMX

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: از سال ۱۳۸۳ تاکنون از محل اختصاص تسهیلات ویژه مسکن روستایی ۶۲ هزار واحد مسکن روستایی تخریب و نوسازی شدند.

هادی زارعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» درباره ساخت و نوسازی مسکن روستایی در استان اظهارکرد: مبتنی بر سرشماری انجام شده در استان ۱۱۲ هزار خانوار روستایی ساکن در روستاهای استان شناسایی شده‌اند که منازل آنها فاقد مقاومت در برابر زلزله اعلام شد. 

زارعی افزود: در استان، از سال ۱۳۸۳ تاکنون از محل اختصاص تسهیلات ویژه مسکن روستایی ۶۲ هزار واحد مسکن روستایی ( معادل ۶۲ درصد) تخریب و نوسازی شدند. 

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ نیز از محل تسهیلات ویژه مسکن روستایی، سهمیه تسهیلاتی بابت ساخت ۱۶ هزار واحد مسکن روستایی و شهری به استان اختصاص یافت که تاکنون پرونده احداث ۱۴ هزار و ۴۱۲ واحد به بانک‌های عامل معرفی شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی افزود: تا به حال حاضر احداث ۶۴۴ واحد از آنها به پایان رسیده و به بهره برداری رسیده‌اند. 

زارعی خاطرنشان کرد: هنوز سهمیه تسهیلاتی ویژه مسکن روستایی سال ۱۴۰۳ ابلاغ نشده است. 

  وی گفت: اداره کل بنیاد مسکن استان در زمینه ساخت مسکن در مناطق شهری و روستایی مسئولیت دارد و در حال حاضر این اداره کل احداث ۵۳۷ واحد مسکن برای اقشار کم درآمد را در دست ساخت دارد۰

زارعی افزود: ۱٠۲ واحد از آنها در شهر اسفراین، ۱۶۹ واحد از آنها در شهر جاجرم، ۶۶ واحد از آنها در شهر فاروج و ۲٠٠ واحد از آنها در شهر بجنورد در حال احداث هستند. 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی اظهارداشت: احداث مسکن برای اقشار کم درآمد که تحت پوشش هیچ نهادی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نیستند و جزو دهک‌های پایین درآمدی جامعه قرار دارند، در زمین‌های ملی اجرایی می‌شود.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه در شهرهای شیروان و آشخانه هنوز تامین زمین ملی امکانپذیر نشده است، در این دو شهر نتوانستیم ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد را اجرایی کنیم. 

وی یادآور شد: اقشار کم درآمد واجد شرایط برای دریافت مسکن‌های اشاره شده از سوی اعضای هیات امنای حساب ۱۰۰ امام شامل امام جمعه، فرماندار، شهردار، یک عضو شورای شهر و مدیر بنیاد مسکن هر شهر و شهرستان معرفی و تایید میرزشوند. 

زارعی خاطرنشان کرد: مسکنی که به این اقشار کم درآمد تحویل می شود با حداقل مبلغ است. 

انتهای خبر/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات